Site logo

Privatlivspolitik

På denne side kan du læse gældende privatlivspolitik for bilskolen.dk, herefter vi, os, vores, hjemmesiden, websitet, siden.

Privatlivspolitikken er senest opdateret maj 2022.

I takt med internettets naturligt hurtige udvikling, kan vi, ligesom med vores brugsbetingelser, se det nødvendigt at ændre i disse informationer til en hver tid.

Den dataansvarlige er:

Bilskolen.dk

Lyngbygårdsvej 3

2800 Kongens Lyngby

1. Indsamling af personlige oplysninger

1.1 Personlige oplysninger vi indsamler

Vi indsamler personlige oplysninger fra dig og den enhed du benytter til at tilgå vores hjemmeside med. Dette gælder hver gang du tilgår og interagerer med vores hjemmeside.

Visse personlige oplysninger er nødvendige at indsamle for at kunne give dig adgang til systemet.

1.2 Obligatoriske oplysninger / stamdata

For at oprette en brugerkonto på bilskolen.dk, skal du oplyse dit fulde navn, din email-adresse, samt en selvvalgt adgangskode som krypteres. Disse tre oplysninger udgør stamdata forbundet med din brugerkonto på hjemmesiden, og er obligatoriske for at kunne interagere med systemet.

1.3 Automatisk indsamling af oplysninger

Vi indsamler automatisk oplysninger om din interaktion med vores hjemmeside. Disse oplysninger modtager vi fra den enhed du tilgår hjemmesiden med.

Nogle af disse oplysninger er oplysninger om fysisk placering, altså hvor du fysisk befinder dig på det givne tidspunkt, når du benytter en af hjemmesidens funktioner. På de fleste smartphones og tablets kan du finde indstillinger der begrænser eller deaktiverer lokaliseringstjenester.

Google Analytics: Vi anvender Google Analytics til at spore og kortlægge din færden og interaktion med hjemmesiden. Vi bruger denne viden til at opnå bedre forståelse for hvordan du bruger vores service, og hvordan du lander på de undersider du besøger.

2. Anvendelse af dine personlige oplysninger

Dine personlige oplysninger anvendes til at opnå forskellige forretningsmål som er understøttet af en række behandlingsgrundlag.

Vi bruger dine personlige oplysninger til at gøre hjemmesiden brugbar for dig, hvilket omfatter:

• At kunne komme i kontakt med dig vedrørende din brugerkonto og aktivitet omkring denne.
  • At forebygge og/eller modvirke ulovlige aktiviteter.
  • At kunne håndhæve vores brugervilkår og betingelser for brug af hjemmesiden.

2.1 Service-mails

Service-mails er emails der udsendes f.eks. når du tilmelder dig hjemmesiden, eller når du anmoder om at få nulstillet din adgangskode. Service-mails kan ikke frameldes, da de udgør en grundlæggende funktionalitet for at kunne tilbyde vores service via hjemmesiden. Service-mails kan også indeholde vigtig information om opdateringer i systemet eller i vores brugervilkår eller privatlivspolitik. Det er altså emails der ikke indeholder markedsføring og reklame.

2.2 Nyhedsbreve

Såfremt du har givet samtykke til at modtage nyhedsbreve fra os, vil du modtage emails med kommercielt indhold. Dette kan f.eks. være informationer eller nyheder vedrørende vores partnere, eller tilbud fra vores samarbejdspartnere.

2.3 Support og kundeservice

Vi tilbyder elektronisk support via email, hvis du har brug for hjælp til brug af hjemmesiden eller relevante spørgsmål.

Vi gemmer oplysninger fra mail-korrespondancer i den tid vi finder det relevant og nødvendigt, dog maksimalt 3 måneder, medmindre korrespondancen kan have indflydelse på en tvist eller være relevant for myndigheder.

2.4 Bedømmelser på hjemmesiden

Når du bedømmer en firmaprofil på bilskolen.dk, offentliggøres dine personlige oplysninger. Andre besøgende

3. Retten til adgang til indsamlede oplysninger og retten til at blive glemt

Ifølge de europæiske GDPR direktiver har du som bruger ret til adgang til de personlige oplysninger vi har indsamlet om dig. Du har desuden ret til at få disse personlige oplysninger slettet, dette er retten til at blive glemt.

3.1 Retten til adgang til indsamlede oplysninger

Når du logger ind på din brugerkonto på bilskolen.dk, har du adgang til undersiden ’Kontodetaljer’, som giver dig et overblik over samtlige af de oplysninger du har givet os.

3.2 Retten til at blive glemt

Ønsker du at tilbagekalde dit samtykke til at lade os behandle dine personlige oplysninger, kan du vælge at slette din konto på bilskolen.dk. For at slette din brugerkonto skal du blot navigere til Min side, hvor du under felterne med dine personlige oplysninger, finder et klikbart link til sletning af brugerkonto. Når du klikker på linket vises en dialogboks på din skærm som beder dig bekræfte handlingen. Når du bekræfter sletning af din brugerkonto fjerner vi samtlige personlige oplysninger om dig fra vores systemer og databaser, og du mister dermed eventuelle opsparede point. Handlingen kan ikke fortrydes.

4. Ophavsret

Hvem ejer din bedømmelse?

Du er ejer og har ophavret til den/de kommentar(er), du skriver på bilskolen.dk.