MC

På kravlegården lærer du også at håndtere mc'ens vægt når du trækker mc'en

Tilbud på MC-lovpakke:

  • BEMÆRK: MED køreprøven !!
  • Teori - ubegrænset og internet
  • Kravlegård - 4 lektioner, bane osv
  • 13 trafiklektioner
  • Køreteknik: 5 timer (5 lek)
  • Køreprøven: Bane og kørelektioner
  •  -10% = kr 9495.-
  • Lægeattest (ca. kr. 400.- ) betales til din læge og dit nye kørekort til Borgeservice kr. 600.-

➤ Tilbud og rabat

Holdtyper:

  1. Intensivt på 9 dages kursus?
  2. Aften- eller eftermiddagshold?
  3. Flex-teori?

➤ Tilmelding ➤ Hele kalenderen

➤ Prislisten 

➤ Se hvem vi er

➤ Tilbud og rabat

Intensivet 9 dages kursus

På skolen kan du vælge holdundervisning med tavle, dvd og plancher eller Flex-teori med skolens pc eller egen pc.

De 3 nye klasser:

Forstå formålet: 
Formålet med de nye EU-klasser er selvfølgeligt at øge sikkeheden og sørge for nye motorcyklister reelt kører på den motorcykel de kan magte. Den lille mc på 34 heste er nu skiftet ud med 48 hk så man et år tidligere end før kan køre på en brugbar rejsemotorcykel.

Den nye mellemklassen A2:
Den nye mellemklasse A2 fra 20 år er en fantastisk klasse på 500-700 cm3, et solidt bundtræk og en størrelse der kan fragte to mennesker over alperne uden problemer. Der er ingen kubik-begrænsning, kun ydelse. Du kan med andre ord køre en Harley 1400 med drosling. Den nye Honda NC 700 SA og den superfede Honda CBR 500 RA er netop den nye klasse som man forventer har en strålende fremtid. Klassen er meget mere end den gamle "Lille mc" på tamme 34 hk.

Her er skolens helt nye og meget roste Honda CMX Rebel 500 - 2017:

2017-Honda-Rebel-500


Motorcykel A2: Honda CBR 500 RA, 48 hk, ca. 200 km/t

Honda CBR 500 RA

Motorcykel A2: Honda NC 700 SA, 48 hk, ca. 170 km/t. Se video her

Honda NC 700 SA

A1: 125 cm3, 15 hk, 18 -20 år

Klassen er et god og sikker start i trafikken og har mange letvægtsmotorcykler med lav siddehøjde og nem betjening. 15 HK rækker til ca. 125 km/t og er fin som transportmiddel i byen og på landevej. Klassen er stadigvæk dobbelt så kraftig som den originale Vespa scooter og med meget sikrere køreegenskaber.
Honda CBR 125 R er den fineste lille sportsmaskine med køreegenskaber næsten som en SuperBike. En fed start så man efter 2 år kan opgradere til mellemklassen efter en køreprøve.

Her er skolens Honda CBR 125 R - den fedeste 125 i klassen på 15 hk:

2009-honda-cbr125ra

A2: Op til 48 hk - fra 20 år

Mellem-motorcyklen på 500-1000 cm3 med samme størrelse som de helt store men med ydelsen begrænset til 48 hk. Rækker til 0-100 km/t på ca. 4 sek og 170-200 km/t efter aerodynamik. De fleste kan være fint tilfredse med mellemstørrelsen da den løser de samme opgaver som den store med et roligt og sejt træk fra bunden. Mange endnu større mc'er kan drosles ned til mellemklassen. Forsikringen er til at betale.

Honda CBF 500 ABS og Honda CMX 500 Rebel er skolens fine mellem-mc'er:

cbf5002007
IMG_2123

 A: Ubegrænset MC - Fra 22 år/opgraderet eller 24 år.

“Drømmen...":
"Du trykker dig ned over tanken med håndtaget helt i bund, ligegyldigt hvor hårdt du presser går forhjulet i luften. Du skifter gear, hjulet er stadig i luften, du passere 150 og 200 km/t efter 6 sekunder. Nålen drejer som et stopur mod 300 og vindpresset på hjelmen føles som du rammer vandet fra 10 meter vippen - med hjelmen på. Yes, livet begynder ved 300 og du er lykkelig med et ansigtsudtryk som junkierne bag Hovedbanen - du er høj på adrenalin så hver en muskel er spændt som en flitsbue - du har fuld rulle på en Kawasaki H2R og ved rekorden er sat på 400 km/t på offentlig vej !

….Drømmen er skabt og du får automatisk et guld-opsparringskort til din lokale bedemand, dit billede hænger på Politiets opslagstavle ved siden af Ghostrider og Svend Erik Skov. Din bank forlanger sikkerhed i dit hus og arven til junior, og din MC-forsikring ligner tallet fra Lottokuponen i lørdags… 

----------

Du får kørekort til ALT og det siger sig selv, at skal en sagkyndig overbevises om du ikke er ude på at slå dig ihjel, skal du kunne tumle din prøve-mc sikkert og ikke virke selvmords-truet eller adrenalin-junkie.

Med andre ord: “Forvent kravet er hårdt ved køreprøven til U-begrænset MC - Kat A !”
Stor mc A kan opgraderes fra 22 år/2 års kørsel på mellem-mc A2 kun med en praktisk køreprøve. Fra 24 år uden erfaring kan man direkte få stort mc-kørekort kat A. - ubegrænset!

Vi har følgende mc'er til STOR MC:

- Yamaha MT 07 (700cm3)- sænket 30 mm, kaldet den letteste “Store” MC på markedet - perfekt til de lavbenede og nybegyndere med spagetti-arme. ABS
Honda CBF 600 NA - super letkørt - ABS bremser for din sikkerhed.
- BMW K75 - En “Rigtig” MC - oprejst siddestilling - engang politiets begynder-MC, ABS
- BMW R 850 R - Her begynder "Rigtige" mc'er. Letkørt, har ABS og er stillet lavt i sædet.

Fra i år kører vi også på Yamaha MT 07 - sænket 30 mm. - lettere fås ikke til KAT A !

yamaha-mt07---en-sensationel-mc---foerste-danske-test-img-1000_5751_0_1399239672

Honda CBF 600 NA:

Skærmbillede 2013-05-22 kl. 13.02.31


BMW R 850 R: (1100 R)

BMW-R850R-1998


Holdtyper til MC:

1. Intensivt på 9 dages kursus:
Start lørdag morgen med teori. Søndag har vi så teori og banekørsel. Mandag og frem til fredag har vi så kørsel i trafik og teori i dagtimerne. I den sidste weekend træner vi prøver, repetere teori og har kørsel på motorvej og mørke så vi er klar til teoriprøven. Efter teoriprøven kører vi på køreteknisk anlæg og i trafik så vi er klar ned til 14 dage fra start. Typisk 20-40 dage med ventetid på prøverne.

2. Aften og eftermiddagshold:

Start kl. 16:30 eller kl. 19 i Gentofte man-tirs-onsdag. Gå derefter 1-4 gange om ugen så teorien tager 3-7 uger. Kørsel på bane efter 2. teorigang og derefter 2-3 gange om ugen så vi er klar til teoriprøven ned til 3 uger efter start.

3. Flex-teori:
Start på en intro eller efter aftale med os. Vælg teorigange efter eget hoved, men selvfølgeligt efter niveau. Skift mellem dagtimerne og aftenhold efter eget valg ➤ Hele kalenderen

Og husk: Du kan skifte hold efter eget hoved, men efter aftale med os så det er relevant undervisning du følger.

 Tilmelding

Kørsel:

Kravlegården:
Kravlegården er det første. Her er vi 4 lektioner, altså 3 timer. Vi kører på banen i Kastrup eller Solrød, evt. i Kvistgårde eller Toksværd.

I trafik:
I trafikken starter vi ved skolen garage ved Charlottenlund Fort. Så bliver turene sværere og sværere og slutter med mørkekørsel inden teoriprøven. Inden teoriprøven har vi kørt i alt 11 x 45 min med 2 lektioner af gangen så det bliver effektivt.

Køreteknisk Anlæg:
Efter teoriprøven mangler vi kun to ting: Turen på Køretekniks Anlæg med sidevogn og undvigemanøvrer samt passagerkørsel og en dobbeltlektion i trafikken.


På Køreteknisk Anlæg lærer man bl.a. undvigemanøvre og sving med stor vinkel

Teori- og køreprøven:

Teoriprøven:
Teoriprøven afholdes med lysbilleder endnu. 25 billeder hvor 20 skal være helt rigtige for at bestå. Dumpeprocenten er noget lavere end bil, men stadig for høj, 12-20% efter prøvested.

Der afholdes i nærheden teori til MC i København (Valby), Helsingør og Frederikssund i Nordsjælland. Resten af landet i alle købstæder.

Køreprøven:
Køreprøven i Nordsjælland starter på bane i Kastrup, Kvistgårde eller ved Frederikssund. Køreprøven består af 3 elementer:

Først bliver eleven hørt i 4 tekniske spørgsmål om bremser, styretøj, lygter og dæk. Så laves de 5 øvelser på banen og til sidst en varieret køretur i trafikken på 25-35 minutter.

Tilmelding/Kontakt:


© Søren Klausen 2017, mail@bilskolen.dk, Tlf 40 51 42 42, DanskeBank 3409-0005885078